ایمنی و مراقبت

چرا صابون دست ساز؟

صابون دست ساز یک بخش منحصر بفردی برای خود در صنعت صابون سازی جهانی ایجاد کرده اند. صابون دست و صورت، صابون شستشوی بدن و یا صابون حمام و محصولات مشابه، بخش قابل توجهی از کل فروش را تشکیل می دهند.
هر زمانی که صحبت از صابون‌های ارگانیک و گیاهی در میان باشد در واقع منظور صابو‌های طبیعی و دست ساز است. در تولید صابون‌های دست ساز از چربی یا روغن، آب، مواد صابون پزی، روغن‌های لازم و یا رنگ‌های طبیعی اسفاده می‌شوند. مزیت اصلی صابون‌های ارگانیک نسبت به سایر صابون‌ها استفاده از ترکیبات تولید شده از گیاهان و حیوانات ارگانیک می‌باشد و این یعنی گیاهانی که با سم پاشی و کودهای شیمیایی پرورش داده نشده‌اند. پس، صابون های ارگانیک، صابون‌های طبیعی هستند‌.


صابون‌های دست ساز دارای ترکیبات طبیعی و مشتق شده از گیاهان مانند روغن، گلیسیرین و روغن‌های اسانس است. در عوض، صابون های صنعتی، از ترکیباتی با عوامل پایه نفتی، رایحه و رنگ‌های مصنوعی و نگه دارنده های خطرناک تشکیل شده‌اند.
علت احساس متفاوتی که اکثر مصرف‌کنندگان صابون‌های دست ساز دارند نیز به دلیل بهتر بودن آن‌هاست که باعث بهبود شرایط پوست مانند اگزما و آکنه می‌شود تا اینکه باعث التهاب بیشترشان باشد.
این صابون‌ها برای محیط زیست نیز بهترند و تولید ترکیبات و ساخت آن‌ها تاثیر کمتری بر روی محیط زیست می‌گذارد؛ از این‌رو این ترکیبات به سادگی تجزیه می‌شوند و مشکلات کمتری را ایجاد می‌کنند؛ زیرا ترکیبات شناخته شده در صابون‌های دست ساز به عنوان ترکیبات بی خطر و امن شناخته شده و نیاز به تست‌های سلامت حیوانات نیز ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *